Angelica Granström

Kategori: Ayia Napa 2014

#NAPA14

1&2. Rummet 3. Vårt vin vi fick 4. Middag - veg.sushi för mig 5. Paulina 6. Paulina & pinnarätarinstruktionen 7. Bildbevis att jag kan äta med pinnar

Aiya Napa 2014 Dag 1

På nationaldagsmorgon fick vi skjuts ut till Arlanda för att ta flyget till Cypern. En resa vi bokade i februari och som vi sett så mycket fram emot. Vid fem som kändes som typ natt åkte vi hemifrån mig och efter incheckning och växling av pengar så satte vi oss ner på Starbucks och åt lite frukost. Sedan var det bara att ställa sig utanför gaten och invänta att få stiga på planet som skulle ta oss till Larnaca Airport. Efter fyra timmar stillasittande i en flygplansstol var vi äntligen framme på lite varmare breddgrader. Dock började det inte så bra då vi blev fast i passkontrollskön sjukt länge. Dumma kände vi oss när vi ställde oss i helt fel kö - All passport. Så det gick skitsegt istället för att ställa oss i Eukön. Men när vi väl fattade det hade de stängt den, haha så sjukt irriterande. Vi bytte kö till en annan men då blev den seg och kön vi lämnat gick lite fortare. Till slut kom vi iallafall förbi passkontrollen och då kom våra väskor på en gång. Vi gick raka vägen mot transferbussen som skulle ta oss till vårt hotell. Men shit vad det blåste varmluft utomhus. Galet!

Sen kom vi till vårt hotell i Ayia Napa - Sunprime Ayia Napa Suites & Spa. Så jäkla fint. Vi hade inte kunnat föreställa oss hur fint och bra det var. Rena rama drömmen. Och vårt hotellrum? Fanstastikt. Vi fick tofflor, morgonrock och självklart badhanddukar. Sen fick vi även en liten flaska rött som välkomnade. Vi typ skrek av lycka hur fint allting var. Kändes som vi hade hamnat på ett lyxhotell. Vi packade upp lite snabbt och gick och utforskade hotellområdet och Ayia Napa. Vi checkade av spat och gymmet också. Allt var nästan för bra för att vara sant och så har typ hela resan varit.

På kvällen fixade vi oss och gick till en sushirestaurang och åt middag och drack lite vin. Jag åt vegetarisk såklart - äter det alltid när jag ska äta sushi. Sen lärde jag mig också äta med pinnar. Inte alls så svårt som jag tyckt innan och kände mig riktigt stolt, haha! Bildbevis ser ni där uppe! Sedan blev det utgång och att gå ut i Ayia Napa är helt galet. Ni som inte vart där så kan jag säga att uteställena ligger liksom på varandra. De ger en jättemycket erbjudande och man kan få en hel del gratis. Vissa tom drar en in på deras ställe. Men det blev spårat som fan tequila shotsen gör ju sitt, haha. Men vi hade en riktigt rolig natt. Sen hittade vi donken då det blev fyllekäk eller milkshake för mig. Sen tog vi oss hem och däckade. Men en helt galen och spårad natt.

Pyss

Love is my drug, is my medicine

1. Chill vid poolen 2. sola med musik 3. Hotellfrukost 4. Påfyllning efter träning 5. Lite välkomnsskumpa 6. Asgod mjölkfri smoothie i Larnaca

Lördag 14 Juni 2014

Idag är en riktig seg dag. Är sjukt trött och lever i mina sunprime tofflor. Sverige är iskallt och jag saknar cypern enormt mycket. Bjuder iallafall på några iphonepics från resan. Den här resan var nog det bästa som kunde hända mig. En belöning att jag klarade skolan och att jag blev frisk. För några år sedan hade den här resan varit omöjlig att genomföra. Det hade bara slutat i katastrof och att jag skulle rasat i vikt som sommaren 2009. Men inte nu - inte sommaren 2014. Fem år har gått och jag klarar av att ta hand om mig själv. ( för det mesta, lite för mycket tequila shots blev det ju ibland). Men jag har ätit, gått runt i bikini hela dagarna och känt mig bekväm i min egna kropp, druckit massa alkohol och alldeles för lite vatten, strulat med killar, fått massagebehandling, fiskpedikyr, yoga, shoppat, åkt båt osv.. Vi har hunnit med sjukt mycket under den här resan. Och jag har använt hotellgymmet två gånger. Jag har inte kört kondition överhuvudtaget. Lite abstinens har man ju nu men ingen större ångest över det. Jag kanske är beroende av träning men på ett positivt sätt. För jag kan också vara utan, utan att få ångest. Fortsätta äta och känna mig trygg i min kropp.

Hemma!

Två bilder från Cypern.

Nu är jag hemma i Sverige igen. Kommer hem till värsta kylan känns det som. Saknar cypern och ayia napa redan men lite skönt är det ju att komma hem och rena kroppen lite. Vi har druckit exakt varje dag där, haha! Helt sjukt. Men ayia napa är ayia napa. Som man säger " What happens in ayia napa stays in ayia napa"

Fler bilder kommer imorgon.