Angelica Granström

Kategori: Ayia Napa 2014

Lucka #20 - En bild från ett äventyr du gjort i år

Ett riktigt äventyr jag gjorde i år var resan till Ayia Napa med Paulina. Jag fick uppleva så mycket och växa som person. Att klara sig på egen hand i ett främmande land är stort, speciellt när man precis har lärt sig att ta hand om sig själv igen. Jag fick också chansen att sätta ätstörningen på prov och se att jag verkligen har tagit mig ur det. Att jag kan äta efter mina egna behov och maten inte behöver styra hur jag lever. Att jag är frisk helt enkelt.

Sen blev det ett riktigt äventyr med alla utekvällar, alla killar man träffade, allt vi gjorde. Och när vi åkte in till Larnaca med buss var ju ett äventyr bara det. Först kom aldrig bussjäveln, var hur jäkla sen som helst. Alla taxichaffisar försökte locka med oss hela tiden. Sen kom bussen och nästan körde förbi oss. Inne i Larnaca gick vi till slut lite halvt vilsna och jag med typ världens sämsta lokalsinne gav allt ansvar att hitta tillbaka till paulina, haha. När vi väl hittade tillbaka gick vi lite på marknad men sen missade vi nästan bussen hem, och på vägen hem visste vi knappt vart vi skulle stiga av. Kvällen blev sedan sjukt jäkla spårad med lite för mycket alkohol , så den dagen och kvällen var ett riktigt äventyr jag aldrig kommer glömma!

Lucka #6 - En bild från en resa du gjorde under året

Den här bilden tog Paulina på mig när vi var på väg till stranden. Vi hamnade uppe på ett berg med världens finaste utsikt.

Vår resa till Ayia Napa var fantastisk. Det var min första utomlandsresa utan föräldrar och det kändes så jäkla bra att få ta hand om mig själv. Att klara mig i ett annat land på egen hand. Vi hade det också jäkligt bra därnere. Tänk sol och bad hela dagarna, en såndär perfekt frukost varje morgon, middag på restaurang varje kväll, yoga och massage, fiskpedikyr, poolhäng, stranden, en trip in till stan, cypriotisk afton, båtutflykt och självklart en massa alkohol och festande. Ni vet drinkar, shots och killar.

Jag rekommenderar verkligen Ayia Napa för ungdomar som vill ut och resa med vänner. Man kan verkligen få allt under samma semester. Vi hade det förjäkla bra och sjukt roligt. Ångrar inte den resan för en sekund.

Lucka #1 - En bild från en dag du aldrig kommer glömma

Jag tänkte hänga med på en blogg kalender som handlar om året som gått. Vill ni också vara med så kan ni klicka här, det går att vara med både via instagram och blogg. Jag tycker det ska bli rätt roligt, så nu kör jag igång idag och fortsätter fram till julafton.

Jag kommer aldrig glömma resan jag gjorde med Paulina i somras. Vi hade så sjukt jäkla kul den veckan på Ayia Napa. Jag rekommenderar till alla som är unga och vill ut och resa med vänner att åka dit. Du får både sol, bad och fest. Ritkigt härlgit semesterställe.

En dag jag aldrig glömmer var sista dagen då vi bestämde oss för att åka ut på en båttur. Vi chansade och gick bara ner till hamnen och blev "fångade" av en svensk kvinna som sålde biljetter till sin båt. Vi hängde självklart på och solade på däck, fick se "spökstaden" , fotade massor och hade det allmänt bra.

Jag fick också uppleva att min kropp inte var tillräckligt återhämtad från alla år av svält och anorexi. Mitt hjärta knasade till det rejält när jag skulle bada, jag kan inte utsätta det får någon som helst slags chock utan att det börjar bråka med mig. Så inget bad för mig blev det. Men det var en jättebra insikt och förståelse vad jag egentligen har utsatt min kropp för och att jag aldrig kommer göra det igen. ALDRIG. Annars hade vi det superbra förutom att det blev jättegungit i slutet och jag blev lite åksjuk, haha. Men jag överlevde utan att kräkas som tur var.

På kvällen blev det utgång för sista gången. Och vi hade det så galet roligt. Det var kaos, galet och roligt på samma gång. Drinkar, shots, fylla,  killar, dans och ja en helt underbar natt.

Hello october!

Cypriotisk Afton / Ayia Napa, Juni 2014

Den här resan är oförglömlig. Kommer aldrig glömma resan till Ayia Napa med Paulina. Vi hade det så jäkla bra och känslan av att resa själv och klara sig på egen hand är fantastisk. Den här resan blev verkligen ett minne för livet.

Onsdag 1 Oktober 2014
Då är vi inne i ännu en höstmånad och det kändes verkligen imorse då jag skulle ut med hunden. 2,4 plusgrader stod termometern på så det var bara att dra på en varmare jacka. Men det är bara två månader kvar nu till årets mysigaste månad, december. Älskar den månaden, jag är ett stort fan av julen så det är kanske inte så konstigt att jag älskar december. Hoppas bara på en jul med snö så blir det perfekt. Julmust försälningen har redan startat såg jag. Men ska försöka hålla mig lite i styr och spara på julmusten trots att jag älskar den, haha!

ska alldeles strax bege mig mot köket för lite god bananplättarlunch och senare i eftermiddag står ett pass med ben & rumpa på schemat.

#NAPA14

1.2. Paulina och en kisse utanför vårt rum 3. Paulina 4. Jag 5. Middagen - Pizza!

Ayia Napa 2014 Dag 7 - Part 2

Sista kvällen skulle spenderas som en riktig partykväll. Men först skulle vi hitta någonstans att käka middag. Pizza blev självklara valet då jag kände att jag behövde något "rejält" i magen innan all alkohol. Vi gick tillbaka till "De medici" och åt jättegod Margeritha. Sen blev det dags för utgång. Kvällen/natten blev grym. Jag hade riktigt kul , det blev ett perfekt avslut på en fantastisk vecka. Men som man säger " What happens in Napa stays in Napa." Så kan man verkligen beskriva sista kvällen, haha.

#NAPA14

1. Jag & Paulina 2. På båten 3.4. Från båten 5. Från båten - ser ni fiskaren? hah 6. Jag 7. Paulina

Ayia Napa 2014 Dag 7 - Part 1

Sista dagen och vi tänkte utnyttja den med en liten båttur. Så vi gick ner till hamnen och blev stoppade av en jättetrevlig svensk kvinna som ville locka med oss till hennes båt och det lyckades hon med. Så vi bokade oss in på båten. Det var verkligen en perfekt utflykt. Sola hela dagen på en båt, fota, se Farmagusta på avstånd osv. De stannade även två gånger så man fick bada från båten, tyvärr märker jag av hur min kropp inte är helt återställd från alla år med anorexi och självsvält. Mitt hjärta klarade inte av det, kände av det direkt och var tvungen att gå upp på en gång. Där är den stora skillnaden på mig och Paulina. Hon har en frisk fungerande kropp men det har inte jag. Jag borde inte klaga, jag ska vara glad över att jag är i liv idag och när jag satte mitt eget liv på spel är detta konsekvenserna jag kommer få leva med resten av mitt liv. Min kropp kommer nog aldrig bli helt återställd. För det mesta fungerar den toppen men ibland säger den ifrån så jag kan aldrig leva fullt ut på samma sätt som en som aldrig varit sjuk. Så kom ihåg det, utsätt aldrig er kropp för fara! Paulina frågade mig en sak " Om du hade vetat det innan, skulle du svält dig då?" Nej det skulle jag aldrig. Just då kanske det känns rätt att inte äta, men nu ångrar jag det som fan!

På väg tillbaka så blev det jättemycket vågor, så mycket så att jag började må illa. Men det gick bra. Det var iallafall en riktigt bra utflykt som jag gärna skulle vilja göra igen. En perfekt utflykt att göra sista dagen också.

#NAPA14

1. Min drink 2. Paulina med sin drink 3.4. Jag med min drink 5. Min goda mat - världens godaste lax med ris,räkor,grönsaker och saffransås

Ayia Napa 2014 Dag 6 - Part 2

På kvällen skulle vi leta upp en restaurang för middag. Och att gå igenom "festgatan" innan partyt satt igång var väldigt konstigt. Kändes sjukt att det var så lungt. Vi hittade inte den restaurangen vi tänkte gå till men gick till en annan. Där fick jag uppleva min sanna munorgasm - SÅ jävla gott var det. Jag beställde lax och det var seriöst den godast laxen jag ätit. Den rätten var perfekt.

Sen när vi lämnade restaurangen så hade uteställena öppnat men idag hade vi tänkt ta det lite lungt eftersom gårkvällen blev FÖR MYCKET. Så att försöka ta sig igenom den gatan var inte det lättaste så vi gick en liten omväg. Stannade i lite affärer osv.. En lugn kväll helt enkelt. Låta bakfyllan gå ur för att sedan tagga tilll morgondagens festande då det skulle bli sista kvällen i Ayia Napa. Men när vi gick och tittade runt i butikerna så hittade jag ett träd som jag köpte - inte illa!

#NAPA14

1. Utsikten från berget 2.Jag 3.4. Paulina 5.Jag 6.Utsikt 7. En kisse 8. Paulina vid stranden 9. Jag vid stranden

Ayia Napa 2014 Dag 6 - Part 1

Onsdag och vi vaknade riktigt bakis.. Men det var bara att dra sig upp ur sängen för att starta morgonen med en yogaklass klockan nio. Tur att vi var de enda för vi stank säkert alkohol. Vi upptäkte också på morgonen att vi hade sår över armar och ben. Jävla kaktusar. Yogaklassen var iallafall riktigt bra. Och det var otroligt skönt att sträcka ut kroppen ordentligt - perfekt start på morgonen. Det fick mig att inse att jag kanske ska ta upp yogan igen. Och jag tror Paulina hittade en träningsform som fungerar för henne. Det är det viktgaste i träning - att man hittar vad som funkar för en själv.

Efter yogan gick vi till frukosten och åt. Sen blev det att byta om för att gå till vår massage behandling. Alltså det var så fruktansvärt skönt. Massören jag hade var så otroligt duktig och visste precis vart hon skulle trycka och hur hon skulle dra för att ta bort varenda ställe i min rygg som gjorde ont. Jag har ju pågående smärtor i ryggen sen typ högstadietiden och efter hennes behandling var den smärtfri för ett tag.

Vi gick till hotellrummet och duschade bort oljan innan vi gjorde oss iordning för stranden. Vi gick till en annan strand den här gången och fick se värsta fina utsikten på vägen där man var tvungen att stanna för att fota. Mötte också en liten kisse med en kattunge men lilla kattungen ville inte va med på bild, tyvärr. sen kom vi stranden där vi solade och badade lite. På senare eftermiddagen tog vi nån timme vid poolen också innan jag gick och gymmade och Paulina stannade på rummet och chillade lite.

#NAPA14

1. Menyn på djungelrestaurangen 2. Min sallad 3. Jag hugger in i min stora sallad 4.Paulina och apan 5. Jag och apan 6. Apan tar en drink 7.8. Gojan

Ayia Napa 2014 Dag 5 - Part 2

Vi gick hem till hotellet innan vi gick ut och åt. Jag vägrade gå ut innan jag hade fräschat upp mig och bytt kläder. haha. Vi gick iallafall till djungelrestaurangen och jag beställde en jättegod sallad med bl.a kyckling & mango. Smarrigt! Den var enormt stor också för att vara en sallad, haha. Men iallafall så åt vi där, drack rosé och hälsade på papegojan som de hade där. Sen fick vi även en apa att "leka" med, haha. inte en riktig förstås. Men sen så blev vi bjudna på drinkar och där spårade det. Haha. Servitrisen va jättesocial och sen efter han slutat sitt pass satte han sig med oss och snackade. Efteråt gick vi därifrån med att endast behövt betala för maten och vinet. Alla drinkar gratis! inte illa.

Vi drog sedan ut i Ayia Napa och hamnade på ett skottsk ställe. Haha och efter det mådde jag inte bra. Där gick det över gränsen. Det blev verkligen FÖR MYCKET  alkohol. Sen när vi kom tillbaka till hotellet så var receptionen obemannad och vi kom inte in. Då kom jag på den smarta idén att  klättra över muren vilket resulterade i att vi hamnade i massor av kaktusar. Rev oss lite överallt tur att inte smärta känns så mycket när man är full. La mig direkt i sängen när vi kom in och Paulina skulle springa iväg och köpa läsk och sånt till mig men när hon kom tillbaka hade jag däckat, haha. Galen natt asså!

1.Fiskpedikyr 2. Paulina 3. Grekisk sallad 4. Marknad i Larnaca

Ayia Napa 2014 Dag 5 - Part 1

Idag var planen att åka in till Nicosia men så gick bussen inte förrän på eftermiddagen. Så vi bestämde oss för att ta fiskpedikyren på eftermiddagen. Jag måste erkänna att jag var lite nervös innan men gud så skönt det var! Har ni inte gjort fiskpedikyr någongång så måste ni prova, det är inte alls obehagligt och bara skönt. Jag tänker verkligen gör det igen så hittar jag ett sånt ställe i Grekland kommer jag göra det, lätt!

Efter fiskpedikyren gick vi och åt lunch. En fräsh grekisk sallad blev det, dock så var de ganska snåla med fetaosten, haha. Men den var god ändå. Vi gick tillbaka till hotellet för att hämta våra pass och sen fråga lite om Nicosia. Men eftersom vi var mest ute efter shopping så rekommenderade de att åka in till Larnaca istället. Så vi ändrade våra planer och bestämde oss för att åka dit istället. Vilken resa asså!

Vi gick till busshållsplatsen men vi var tydligen jättetidiga så vi gick till affären och köpte lite vatten. Smaksatt för min del. Har jättesvårt att dricka vanligt vatten, haha. och när vi stod och väntade vet jag inte hur många taxibilar som stannade och försökte plocka upp en - jävligt irriterande. Som tur va var det några engelska tjejer som hade busskort och då kunde lura iväg taxibilarna. Haha. Sen kom aldrig Larnaca bussen, bara den där jäkla Water Park bussen. Men när den väl kom typ 30 minuter sen så höll den på att köra förbi, haha. Tur att vi kom på den.

Inne i Larnaca blev det dags för shopping. Först hamnade vi bara i dyra märkesbutiker innan vi hittade till själva shoppinggatan. Men då blev det shopping för full hals. Vi hann även med en liten smoothie-paus som var välbehövd. Sen det bästa var att jag hittade en väskaffär som sålde jättefina väskor till normala priser. Så därifrån kom jag med en snygg väska och ett väsksmycke till. Personalen där inne var också väldigt hjälpsamma. Cred till dem!

Att hitta tillbaka till bussen var dock inte det lättaste, haha. Mitt lokalsinne är ju lika med noll så jag är ju inte den mest hjälpsamma på den fronten, haha. Till slut kom vi iallafall fram och då var det en marknad och där köpte jag ett jättesött armband. Men när vi skulle ta bussen tillbaka så gick den tydligen inte vi den bussstationen men vi hann till den andra stationen som tur va och kunde åka tillbaka till Ayia Napa.

1. Tequila Sunrise 2. Paulina 3. Jag 4. Hamburgartallrik

Ayia Napa 2014 Dag 4

Den här dagen körde vi ännu en dag vid poolen. Först hade vi tänkt åka in till huvudstaden ( Nikosia) men nionde juni är tydligen röd dag på Cypern så det lät inte som någon bra idé. Men vi hade en bra dag ändå. Förutom att jag var lite låg ett tag men det har jag min borderline att skylla på. Jag hann även fixa min mail som krångla och Paulina bokade in oss på massage onsdag förmiddag. Riktigt najs.

Sen mot kvällen eller om det va sen eftermiddag, minns inte så öppnade vi iallafall en flaska vin som vi delade på. Vin på tom mage är ju kanske inte det bästa men vi glömde helt bort att äta och bara hade det trevligt och snackade ute på altanen. Vinet gjorde sitt och jag öppnade mig ärligt för Paulina. Inga lögner , ingenting. Jag har blivit en expert på att neka och ljuga men med lite ( kanske inte så lite) alkohol så öppnade jag mig och sa saker jag inte sagt till någotn annan förut. Känslor,allting kom fram och jag som är sämst på att prata om känslor. Vinet tog slut och vi drack även cider, haha, men sen kom vi på att det kanske vore bra att äta middag. Så vi fixade oss snabbt och gick sedan ut och åt. Då var klockan runt elva på kvällen lokal tid. Och vi frågade om köket var öppet och snäll som de var öppnade de för oss. Men de såg väl att vi behövde lite mat, haha. Vi fortsatte med alkohol och tog varsin drink - tequila sunrise för mig. Min favorit efter banana colada. Och sen blev det hamburgare för mig och cheeseburgare för Paulina. SÅ JÄKLA GOTT!

#NAPA14

1. Chillar vid poolen 2. Paulina vid middagen 3.4. Jag vid middagen 5. Min middag

Ayia Napa 2014 Dag 3

Nu hade det blivit söndag och vi bestämde oss för att ta en dag vid poolen. Blev en lugn och skön dag på hotellet - ni vet en såndär riktig "chill-söndag". Sen på eftermiddagen invigde vi hotellgymmet med ett grymt magpass. Riktigt skönt tyckte jag iallafall. Paulina var nog mest slut. Haha. Men jag älskar verkligen träning och köra så adrenalinet pumpar. Då mår jag så jäkla bra! Jag skulle ALDRIG kunna leva utan träningen. Det skulle inte vara ett fullvärdigt liv för mig eftersom jag mår så pass bra av att träna. Och jag är inte som många andra som bara mår bra efter träningen och längtar tills den är över utan nej, jag mår bra hela jäkla tiden. Under hela passet har jag den där "må bra" känslan i kroppen. Och efteråt eskalerar den enormt.

Efter vi gymmat satte vi oss på altanen och tog den lungt innan vi började göra oss iordning för kvällen. Sedan blev det käk på ett italienskt ställe. De Medici. Något jag rekommenderar om ni ska till Ayia Napa. Vi åt pasta och drack vin. Min pasta var superspicy, haha! Men den var jättegod - trots att det brann i munnen. Mätta och belåtna gick vi därifrån och drog sedan ut för att leta upp scandinavian bar. Men tror vi kom för tidigt, haha. Så vi gick till ett annat ställe istället där jag bjöd Paulina på en stor drink som kom i en frukt. Riktigt coolt!

Pyss

You act so innocent now, but you lied so soon

Två från Cypern

Tisdag 17 Juni 2014
Idag har varit en lite seg och definitivt kylig tisdag. Alltså vädret är verkligen ingenting att hurra över. usch! Kan inte sola nu och det suger verkligen. Får verkligen hoppas att det bli bättre efter midsommar.

Idag har jag tränat på eftermiddagen annars har det inte hänt särskilt mycket. Jag har varken jobb eller plugg just nu och när det dessutom är detta skidväder så blir dagarna rätt sega. Men jag har tvättat kläder och det är positivt! Är jag den enda men är det inte ganska underhållande att tvätta kläder, haha. Jag tycker det iallafall. Det blir som små enkla experiment varenda gång. Jag tycker det är rätt avkopplande att stå där och hålla på. Dock så avskyr jag att stryka kläder då jag inte kan det. Ju mer jag stryker - ju skrynkligare blir dem. Därför låter jag hellre bli eller ber mamma, hehe.

#NAPA14

1.Jag vid palm 2. Paulina vid palm 3.4.5.6.Meze 7. Dessert 8.Paulina 9. Jag 10.11. Underhållning

Ayia Napa 2014 Dag 2 - Part 2

Cypiotrisk afton

Efter att vi hade varit på informationsträff så var det dags för Cypiotrisk afton. Vi skulle äta "meze" som är liknande tapas. Vi fick in små skålar hela tiden - det mesta var supergott. Speciellt halloumin, hehe. Alltid favoriten. Men jag gillade det mesta andra också väldigt mycket. Sedan var det dags för underhållning och det var riktigt roligt. Det typ första som hände var att underhållaren tvingade mig upp på scen och sen skulle jag lära mig hans dans - så pinsamt!, haha. Sen tog han fram en blomma och frågade om jag ville ha den. Men då var jag tvungen att ge honom en puss på kinden, hhaa. Så det gjorde jag och blev en blomma rikare. Tummen upp för det!

Sen fick fler och fler tvingas upp på scen och därimellan balanserade han glas på huvudet. Så jävla coolt! Men kvällen var riktigt rolig, vi verkligen uppleva en cypotrisk afton med vin, god mat, dans, underhållning och skratt.

#NAPA14

1. Fina blommor på väg mot stranden 2. Paulina vid hamnen 3. Jag vid hamnen 4. Den obligatoriska ben-solar bilden 5. Havet

Ayia Napa 2014 Dag 2 - Part 1

Andra dagen och bakis efter nattens äventyr begav vi oss mot stranden efter frukost. Det kändes som en evighet att gå men till slut kom vi iallafall fram till hamnen där vi stannade och fotade. Är man utomlands finns det alltid så mycket att fota. Sedan upptäkte vi att vi var tvugna att gena mellan alla båtar för att komma till stranden och sen var det bara att betala för solstolar och lägga sig och pressa. Stranden var riktigt vacker. När vi sedan badade var vattnet också varmt med fina vågor. Då är allt perfekt. Älskar när man badar utomlands och vattnet också är lagom varmt och skönt. hehe.

Vi var kvar där en bit in på eftermiddagen innan det var dags att gå tillbaka till hotellet då vi skulle på välkomsmöte och cypiotrisk afton.