Angelica Granström

#NAPA14

1.Fiskpedikyr 2. Paulina 3. Grekisk sallad 4. Marknad i Larnaca

Ayia Napa 2014 Dag 5 - Part 1

Idag var planen att åka in till Nicosia men så gick bussen inte förrän på eftermiddagen. Så vi bestämde oss för att ta fiskpedikyren på eftermiddagen. Jag måste erkänna att jag var lite nervös innan men gud så skönt det var! Har ni inte gjort fiskpedikyr någongång så måste ni prova, det är inte alls obehagligt och bara skönt. Jag tänker verkligen gör det igen så hittar jag ett sånt ställe i Grekland kommer jag göra det, lätt!

Efter fiskpedikyren gick vi och åt lunch. En fräsh grekisk sallad blev det, dock så var de ganska snåla med fetaosten, haha. Men den var god ändå. Vi gick tillbaka till hotellet för att hämta våra pass och sen fråga lite om Nicosia. Men eftersom vi var mest ute efter shopping så rekommenderade de att åka in till Larnaca istället. Så vi ändrade våra planer och bestämde oss för att åka dit istället. Vilken resa asså!

Vi gick till busshållsplatsen men vi var tydligen jättetidiga så vi gick till affären och köpte lite vatten. Smaksatt för min del. Har jättesvårt att dricka vanligt vatten, haha. och när vi stod och väntade vet jag inte hur många taxibilar som stannade och försökte plocka upp en - jävligt irriterande. Som tur va var det några engelska tjejer som hade busskort och då kunde lura iväg taxibilarna. Haha. Sen kom aldrig Larnaca bussen, bara den där jäkla Water Park bussen. Men när den väl kom typ 30 minuter sen så höll den på att köra förbi, haha. Tur att vi kom på den.

Inne i Larnaca blev det dags för shopping. Först hamnade vi bara i dyra märkesbutiker innan vi hittade till själva shoppinggatan. Men då blev det shopping för full hals. Vi hann även med en liten smoothie-paus som var välbehövd. Sen det bästa var att jag hittade en väskaffär som sålde jättefina väskor till normala priser. Så därifrån kom jag med en snygg väska och ett väsksmycke till. Personalen där inne var också väldigt hjälpsamma. Cred till dem!

Att hitta tillbaka till bussen var dock inte det lättaste, haha. Mitt lokalsinne är ju lika med noll så jag är ju inte den mest hjälpsamma på den fronten, haha. Till slut kom vi iallafall fram och då var det en marknad och där köpte jag ett jättesött armband. Men när vi skulle ta bussen tillbaka så gick den tydligen inte vi den bussstationen men vi hann till den andra stationen som tur va och kunde åka tillbaka till Ayia Napa.