Angelica Granström

#NAPA14

1.2. Paulina och en kisse utanför vårt rum 3. Paulina 4. Jag 5. Middagen - Pizza!

Ayia Napa 2014 Dag 7 - Part 2

Sista kvällen skulle spenderas som en riktig partykväll. Men först skulle vi hitta någonstans att käka middag. Pizza blev självklara valet då jag kände att jag behövde något "rejält" i magen innan all alkohol. Vi gick tillbaka till "De medici" och åt jättegod Margeritha. Sen blev det dags för utgång. Kvällen/natten blev grym. Jag hade riktigt kul , det blev ett perfekt avslut på en fantastisk vecka. Men som man säger " What happens in Napa stays in Napa." Så kan man verkligen beskriva sista kvällen, haha.

Sjuk.

Lördag 28 Juni 2014

Jag har gått och blivit sjuk. Ont i halsen. Det suger, jag hatar och jag menar verkligen hatar att va sjuk. Det betyder också att jag inte kommer kunna träna imorgon vilket suger ännu mer. Så ja nu är jag jävligt bitter! Syrran fick med mig på stan iallafall, så fick hem lite fina grejer från hollister + en fotlänk från glitter.

Ikväll ska jag bara ta det lungt, äta glass och se på veckans avsnitt av Pretty Little Liars. Mer än så orkar jag inte idag.

Pyss

I got the eye of the tiger, a fighter, dancing trough the fire

Jag hittade några bilder från sommaren 2010, sommaren då vi fick Russi. Jag minns fortfarande hur överlycklig jag var över att ha fått henne. Min första egna hund. Helt sjukt. Den bästa artonårspresenten jag kunde fått. ( även om jag bara fick halva, haha)  Jag älskar henne fortfarande lika mycket och vet inte hur jag ska klara av att lämna henne när jag flyttar om typ bara två månader. Min lilla vovve som har hjälpt mig så mycket. Älskar henne över allt annat på denna jord <3

Thumbs up & Thumbs down

Questbars! Gud, jag är helt tokkär i dessa små hälsosamma barsen. Så sjukt goda och innehåller bra grejer! De är helt perfekta! <3

Gulliga kärlekspar. Det är en liten hatkärlek. De är jättegulliga och visst kan jag bli lite glad för deras skull men avundsjukan tar över så att de får en "thumbs down". Jag vill också va lycklig med en underbar pojkvän. Varför träffar jag bara idioter?

#NAPA14

1. Jag & Paulina 2. På båten 3.4. Från båten 5. Från båten - ser ni fiskaren? hah 6. Jag 7. Paulina

Ayia Napa 2014 Dag 7 - Part 1

Sista dagen och vi tänkte utnyttja den med en liten båttur. Så vi gick ner till hamnen och blev stoppade av en jättetrevlig svensk kvinna som ville locka med oss till hennes båt och det lyckades hon med. Så vi bokade oss in på båten. Det var verkligen en perfekt utflykt. Sola hela dagen på en båt, fota, se Farmagusta på avstånd osv. De stannade även två gånger så man fick bada från båten, tyvärr märker jag av hur min kropp inte är helt återställd från alla år med anorexi och självsvält. Mitt hjärta klarade inte av det, kände av det direkt och var tvungen att gå upp på en gång. Där är den stora skillnaden på mig och Paulina. Hon har en frisk fungerande kropp men det har inte jag. Jag borde inte klaga, jag ska vara glad över att jag är i liv idag och när jag satte mitt eget liv på spel är detta konsekvenserna jag kommer få leva med resten av mitt liv. Min kropp kommer nog aldrig bli helt återställd. För det mesta fungerar den toppen men ibland säger den ifrån så jag kan aldrig leva fullt ut på samma sätt som en som aldrig varit sjuk. Så kom ihåg det, utsätt aldrig er kropp för fara! Paulina frågade mig en sak " Om du hade vetat det innan, skulle du svält dig då?" Nej det skulle jag aldrig. Just då kanske det känns rätt att inte äta, men nu ångrar jag det som fan!

På väg tillbaka så blev det jättemycket vågor, så mycket så att jag började må illa. Men det gick bra. Det var iallafall en riktigt bra utflykt som jag gärna skulle vilja göra igen. En perfekt utflykt att göra sista dagen också.

Tessa

Torsdag 26 Juni 2014

Jag har nu kommit hem från stallet för en liten stund sen. Det var förvånadsvärt ganska varmt ute idag, red liksom i linne. Red Tessa, ponnyn idag då hennes medryttare är bortrest och hon behövs hålla igång. Vi red i typ femtio minuter på ridvolten. Först var hon jätteseg, hon har verkligen ponnytemperament, haha. Inte alls van då jag alltid rider häst men efter ett tag kom hon igång och det blev en hel del i trav och några galopper. Mysigt men svettigt.

Imorse var jag också förbi "kaninburen" med Russi så hon fick leka med lite barn, och det uppskattades både av barnen och Russi.

Pyss

Sometimes lies are more interesting than the truth

Onsdag 25 Juni 2014

Jag har precis varit ute på säkert en timmes promenad med vovven. Nu när det ändå är ganska varmt ute måste man ju passa på. För i år verkar det ju som att sommaren inte riktigt vill ta sig hit. Men det var skönt med en promenad men är rätt död nu då jag innan idag har kört ett mördarpass på gymmet i ben & rumpa. Men det är bra att benmusklerna fått jobba lite, haha.

Väntar nu på att föräldrarna ska komma hem och laga middag. haha. Det kommer bli sjukt jobbigt när jag flyttar - att laga middag själv. huja. Men så farligt är det ändå inte för när jag väl sätter igång slutar det alltid väldigt lyckat!

Pyss

I might be insane and I may complain, don't believe no pain no gain

QuestBar White Chocolate Raspberry

Varför har jag inte testat Questbar tidigare? Jag har verkligen gått miste om någonting. Och ja jag vet, jag är nog den sista människan på jorden som inte testat questbar förrän nu, haha. Men jag är fett seg ibland. Den här var sjukt god - ett perfekt alternativ till sötsaker. Jag måste beställa hem fler smaker så vet ni någon smak jag absolut inte får missa så lämna en kommentar. Och har ni inte testat questbar så gör det. Supergott & Superbra!

Tisdag 24 Juni 2014

Idag blev det gymmet på dagen. Gick super som det gör för det mesta numera. Sen blev det hem för lunch, jag hade tänkt äta "fitnessnudlar" jag hade fått gratis av fitnessguru men fyfan va äckligt det var. De var ju inte ätbara. Så jag slängde dem och gjorde vanliga nudlar istället, haha. Men människor som äter "fitnessnudlar" äter bara det för att det står "fitness" och "caloriefree". Tur att jag inte har problem med vikten för det där var ju vidrigt.

Annars har jag inte gjort så mycket mer än att hämtat ut mitt paket från iherb, diskat och tvättat kläder typ. Eller jo.. jag har promenerat med vovven och bokat tid till frissan. Mitt hår behöver omvårdnad, haha. Utväxt och slitna toppar är ingen bra kombo, som tur var fick jag tid innan Grekland, yey!

Iherb

IHERB.COM - Himmelriket för hälsofreak!

Idag kom min iherbbeställning. Det är min första beställning någonsin och jag är supernöjd. Chia seed, vega smoothie protein ( Tropical) & Questbars ( White chocolate Raspberry) är jag stolt ägare till nu.

Iherb.com är ett jätteenkelt sätt att köpa hem hälsogrejer. De har verkligen allt! Och man ska inte bry sig om att det kommer från andra sidan atlanten för det går både snabbt och enkelt. Det enda du bör tänka på är att inte beställa över $80 eller 1814g per gång. ( Vänta då hellre tills nästa beställning för att köpa mer ) och att du väljer International Airmail så går du fri från tullkostander och frakten endast på 25 svenska kronor. Hur mycket bättre kan det bli?  Min leverans tog endast en vecka och att betala  gick både säkert och enkelt. Så det finns som helst inga tveksamheter till iherb tycker jag även om jag själv är en av dem som var det innan.

Rabatt?
Om det är er första gång ni ska beställa från Iherb så har jag fått förmånen att ge er $5- $10 rabatt om ni slår in rabattkoden WLK569 i kundkorgen.

#NAPA14

1. Min drink 2. Paulina med sin drink 3.4. Jag med min drink 5. Min goda mat - världens godaste lax med ris,räkor,grönsaker och saffransås

Ayia Napa 2014 Dag 6 - Part 2

På kvällen skulle vi leta upp en restaurang för middag. Och att gå igenom "festgatan" innan partyt satt igång var väldigt konstigt. Kändes sjukt att det var så lungt. Vi hittade inte den restaurangen vi tänkte gå till men gick till en annan. Där fick jag uppleva min sanna munorgasm - SÅ jävla gott var det. Jag beställde lax och det var seriöst den godast laxen jag ätit. Den rätten var perfekt.

Sen när vi lämnade restaurangen så hade uteställena öppnat men idag hade vi tänkt ta det lite lungt eftersom gårkvällen blev FÖR MYCKET. Så att försöka ta sig igenom den gatan var inte det lättaste så vi gick en liten omväg. Stannade i lite affärer osv.. En lugn kväll helt enkelt. Låta bakfyllan gå ur för att sedan tagga tilll morgondagens festande då det skulle bli sista kvällen i Ayia Napa. Men när vi gick och tittade runt i butikerna så hittade jag ett träd som jag köpte - inte illa!

Sommarlov

Ligger just nu och tittar på sommarlov på barnkanalen. Det om något ger sommarlovskänslor. Barnet i mig kommer fram då, haha!! Tycker det är riktigt mysigt.

#NAPA14

1. Utsikten från berget 2.Jag 3.4. Paulina 5.Jag 6.Utsikt 7. En kisse 8. Paulina vid stranden 9. Jag vid stranden

Ayia Napa 2014 Dag 6 - Part 1

Onsdag och vi vaknade riktigt bakis.. Men det var bara att dra sig upp ur sängen för att starta morgonen med en yogaklass klockan nio. Tur att vi var de enda för vi stank säkert alkohol. Vi upptäkte också på morgonen att vi hade sår över armar och ben. Jävla kaktusar. Yogaklassen var iallafall riktigt bra. Och det var otroligt skönt att sträcka ut kroppen ordentligt - perfekt start på morgonen. Det fick mig att inse att jag kanske ska ta upp yogan igen. Och jag tror Paulina hittade en träningsform som fungerar för henne. Det är det viktgaste i träning - att man hittar vad som funkar för en själv.

Efter yogan gick vi till frukosten och åt. Sen blev det att byta om för att gå till vår massage behandling. Alltså det var så fruktansvärt skönt. Massören jag hade var så otroligt duktig och visste precis vart hon skulle trycka och hur hon skulle dra för att ta bort varenda ställe i min rygg som gjorde ont. Jag har ju pågående smärtor i ryggen sen typ högstadietiden och efter hennes behandling var den smärtfri för ett tag.

Vi gick till hotellrummet och duschade bort oljan innan vi gjorde oss iordning för stranden. Vi gick till en annan strand den här gången och fick se värsta fina utsikten på vägen där man var tvungen att stanna för att fota. Mötte också en liten kisse med en kattunge men lilla kattungen ville inte va med på bild, tyvärr. sen kom vi stranden där vi solade och badade lite. På senare eftermiddagen tog vi nån timme vid poolen också innan jag gick och gymmade och Paulina stannade på rummet och chillade lite.

Stronger - Get shit done

Måndag 23 Juni 2014

Alltså fyfan vad jag har ont i magen just nu - INTE OKEJ!  Annars så har jag fått hem mina grejer från stronger nu. Ett träningslinne och denna hoddien. ( + att man fick ett armband på köpet)Hoddien är sjukt skön, älskar den redan. <3

Idag har jag varit på gymmet och tränat. Det blev armar & rygg idag. Gick super! Känner att jag har blivit starkare och sen har jag hittat nya grymma ryggövningar. Efter gymmet åkte jag till farsta och shoppade lite nödvändigheter. De har sjukt mycket rea just nu upptäckte jag.

#NAPA14

1. Menyn på djungelrestaurangen 2. Min sallad 3. Jag hugger in i min stora sallad 4.Paulina och apan 5. Jag och apan 6. Apan tar en drink 7.8. Gojan

Ayia Napa 2014 Dag 5 - Part 2

Vi gick hem till hotellet innan vi gick ut och åt. Jag vägrade gå ut innan jag hade fräschat upp mig och bytt kläder. haha. Vi gick iallafall till djungelrestaurangen och jag beställde en jättegod sallad med bl.a kyckling & mango. Smarrigt! Den var enormt stor också för att vara en sallad, haha. Men iallafall så åt vi där, drack rosé och hälsade på papegojan som de hade där. Sen fick vi även en apa att "leka" med, haha. inte en riktig förstås. Men sen så blev vi bjudna på drinkar och där spårade det. Haha. Servitrisen va jättesocial och sen efter han slutat sitt pass satte han sig med oss och snackade. Efteråt gick vi därifrån med att endast behövt betala för maten och vinet. Alla drinkar gratis! inte illa.

Vi drog sedan ut i Ayia Napa och hamnade på ett skottsk ställe. Haha och efter det mådde jag inte bra. Där gick det över gränsen. Det blev verkligen FÖR MYCKET  alkohol. Sen när vi kom tillbaka till hotellet så var receptionen obemannad och vi kom inte in. Då kom jag på den smarta idén att  klättra över muren vilket resulterade i att vi hamnade i massor av kaktusar. Rev oss lite överallt tur att inte smärta känns så mycket när man är full. La mig direkt i sängen när vi kom in och Paulina skulle springa iväg och köpa läsk och sånt till mig men när hon kom tillbaka hade jag däckat, haha. Galen natt asså!

Sushi

Min middag -  8 bitars vegetarisk sushi, mmmh

Söndag 22 Juni 2014

Man kan ju inte tro att det är slutet av juni när man går ut. Vartfan är sommarvärmen? Imorse vaknade jag klockan fem. Min sömnrytm är ju inte den bästa. Men vad gör man när man inte kan sova särskilt många timmar per natt. Men som tur var kunde jag somna om till typ åtta. Och sen tvingade jag mig att somna om igen till typ lite över nio/halv tio och då gick jag upp. Jag lägger mig aldrig innan tolv och kan ändå vakna störda tider. Vet ärligt talat inte vad jag ska göra åt det här. Men vissa nätter kan jag ha turen och sova 6-7 timmar i streck. Och då är jag jävligt nöjd.

Nog pratat om min sömn. Idag har jag tränat. Ovanligt mycket folk på gymmet idag, kanske samma som efter jul. Människor vill förbränna midsommarmaten. Haha! Men jag körde iallafall ett magpass och är även klar med Ida Wargs veckoutmaning. 225 på varje sida är klart nu. Gillade den övningen så kommer nog föra in den i mina magpass.